piątek, 13 marca 2015

Włosowa Masakra - szampon babydream

Witajcie Kochani!

Dzisiaj mam dla Was recenzję wychwalanego przez Włosomaniaczki szamponu.  Po przeczytaniu masy pozytywnych komentarzy na Wizażu i przestudiowaniu składu, który wydawał się bardzo dobry, poleciałam do Rossmanna po dwie buteleczki szamponu - jedną dla siebie, drugą dla taty.

Zużyłam pierwsze 250ml szamponu, kupiłam następne i dopiero wtedy zaczęły dziać się "dziwne" rzeczy na mojej głowie. Dlaczego "dziwne"? Otóż dlatego, że włosy zaczęły strasznie wypadać, zaobserwowaliśmy z tatą, że coraz częściej i bardziej zaczyna swędzieć nas głowa. Dodatkowo u taty wystąpił suchy, sypiący się łupież. Okazało się również, że mamy zaczerwieniony skalp.

Zaczęłam szperać w internecie w poszukiwaniu przyczyny takich objawów. Jak się okazało, tą przyczyną był skład naszego "wspaniałego" szamponu.



INCI:
Aqua, Cocamidopropyl Betaine, Lauryl Glucoside, Parfum, Glyceryl Oleate, Coco-Glucoside, Panthenol, Zinc Sulfate, Sodium Hydroxide, p-Anisic Acid, Lactic Acid, Triticum Vulgare Germ Extract, Chamomilla Recutita Flower Extract.

I co z tego, że na przedniej naklejce producent napisał, że w składzie jest Pantenol i rumianek ( który i tak widnieje jako ostatni), jak na drugim miejscu znajduje się sprawca całej włosowej masakry - Cocamidopropyl Betaine.

Co ciekawe, Cocamidopropyl Betaine została uznana alergenem roku w 2004r. w USA i obecnie jest wycofywana z niektórych kosmetyków. Dziwi mnie to, że w Polsce większość znanych blogerek włosowych milczy na ten temat, a kosmetyki zawierające Cocamidopropyl Betaine nadal są polecane, pomimo tak wielu reakcji alergicznych, o których możemy dowiedzieć się z nielicznych blogów.

Aktualnie staram się doprowadzić moją skórę do normalnego stanu. Myję maskami i odżywkami o prostym składzie. Po jakimś miesiącu postaram się dać znać czy są jakieś efekty.



Zaobserwowałyście u siebie podobne objawy? Może macie już jakieś godne polecenia szampony bez CB?

Do usłyszenia,
Gabrysia (Meadowshila)

4 komentarze:

  1. ja stosuję ten szampon już ponad pół roku i rzeczywiście mam takie objawy ale nigdy bym nie wpadła że ten szampon może być tego przyczyną ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A najgorsze jest to, że jak już zabierzesz się do szukania szamponu bez CB, to na widok cen dostajesz zeza. :D 30-40 zł za 250ml. Im mniej składników, tym droższy szampon. :D

      Usuń
  2. A już miałam wybrać się po ten szampon zachęcona pozytywnymi opiniami włosomaniaczek, jednak teraz zaczynam się nad tym poważnie zastanawiać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popytaj wśród koleżanek, może któraś ma i akurat podzieli się do testowania. :)

      Usuń